26 de març del 2012

El cartell de l'hospital

Duc un temps qualificant determinada manera de fer política, com política de màrketing. Una classe de política que ha funcionat molt bé, si mirem només els resultats per a obtindre i mantindre el poder, perque si mirem els resultats d'eficiència en la gestió pública, seria més discutible.

La política màrketing consistix en fer creure al votant que s'estan fent moltes coses, encara que no s'estiga fent tant. Conventir al càrrec polític en imprescindible en qualsevol acte social, de manera que eixe acte social no té la mateixa categoria sinó està present l'alcalde, regidor, conseller, o president. Pero lo que és més important, dur darrere al fotògraf i cap de premsa per a transmetre a l'opinió pública eixa presència. La publicitat és fonamental en la política màrketing. No importen tant els resultats de la gestió, sinó que el càrrec polític és omnipresent. Tenim molts eixemples d'esta manera de fer política. A mi em pareix sintomàtic el tema de l'Hospital de Torrent.

A principi de 2010, l'Ajuntament de Torrent li dóna permís a la Conselleria per a instalar un cartell anunciador del pròxim Hospital de Torrent. El cartell va costar 18.000 euros. Per les nits continua tenint llumenetes per a recordar-nos que allí tindrem un hospital. Han passat més de dos anys i el cartell continua tant solitari com des del primer dia.

Si tirem del fil, i en açò la xàrcia ha ajudat molt, podem llegir una noticia de 2008 de La Opinión de Torrent Fa 6 anys, ens anunciaven que en 2010 començarien les obres. Com tots sabem, les obres no han mamprés en estos dos anys que han passat.

En arribar el 2010, continuaren anunciant que l'Hospital anava a fer-se.  I que tindria més instalacions sanitàries. I en la campanya electoral del 2011, també.

La qüestió és que, es faça o no es faça l'Hospital, la política màrketing no ha deixat de funcionar i ens fan creure que l'Hospital està a punt de construir-se des del 2008, des de fa 6 anys, i de moment no han posat ni la primera pedra, una de les peces fonamentals de la política màrketing.

A mi no m'agrada eixa manera de fer política, on el càrrec públic és imprescindible que haja d'estar rodejat de cap de premsa, fotògraf i redactor de discursos; pero malauradament és la que està donant rèdits polítics a més d'una persona i partit. M'agradaria votar a polítics que tingueren conciència de servidors públics que no a productes molejats per publicistes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada